SriLanka2017.reismee.nl

Jammer, het zit er weer op

Maandag 9 oktober - jammer maar het zit er weer op.

Vandaag vertrekken we vroeg, de wekker gaat om vijf uur af. We douchen niet, want er is alleen koud water. Om 6 uur kunnen we ontbijten, maar Anita en ik zijn veel te vroeg. Dus gaan we nog even zitten lezen in de lobby totdat het 6 uur is.

We vertrekken klokslag half zeven en moeten ongeveer 45 minuten rijden naar het vliegveld. Het inchecken gaat vrij snel, maar we horen dat we een delay van een uur hebben. Dus pas om elf uur in plaats van tien uur weg, dat betekent dus dat we minder tijd op Dubai hebben. Anita maakt ook nog wat geld op aan een blikje thee voor Marlies en dan gaan we naar de Gate.

Een jong Nederlands stel heeft een overstap naar Düsseldorf, maar weten nu al dat ze hem niet gaan halen. Ze balen enorm, want ze hebben een soort van haast. Anita en ik maken ons nog maar niet druk, we hebben alleen voor morgenochtend afgesproken om Lisa naar het ziekenhuis te brengen. Via whatsapp stellen we haar nog even op de hoogte en dan is het tijd om te boarden. We vertrekken om half twaalf, dus hebben we nog maar 20 minuten in Dubai om over te stappen, hopelijk redden we het.......

Al met al vind ik Sri Lanka qua natuur echt de parel van Azië. Maar de mensen die er wonen maken er echt een bende van. Het plastic wordt zomaar neergegooid, soms op een hoop in de fik gestoken, maar vaak gewoon overal waar je kijkt.

Van bouwbeleid hebben ze ook nooit gehoord. Ze bouwen echt overal waar ze kunnen bouwen en gebruiken alles als bouwmateriaal. Langs de wegen staan alleen maar krotten waar men van alles te koop aanbied, naast een etenskrot is het volgende pand een autosloperij, metaalhandel of gewoon een grofvuilhandelaar. Er wordt niets opgeruimd en heel veel is nooit afgebouwd. Maar tussen al deze troep kijk je dan weer je ogen uit van de mooie stukjes land met palmbomen, vruchtbomen of mooie struiken die hier in het wild groeien. Tussen alle troep, kun je ineens een stukje paradijs zien waar je u tegen zegt. Ik heb tijdens de vele busreizen maar heel weinig mijn ogen dicht gehad om maar niets te hoeven missen van dit mooie land.

De mensen zijn erg aardig, maar daar zit wel heel vaak een economische drijfveer achter. Ze hebben allemaal wel een vriendje, familielid of kennis die een winkeltje heeft en brengen je daar graag naartoe. Ze verdienen graag aan je, dus je moet heel resoluut zijn en duidelijk nee zeggen. Na twee of drie keer nee zeggen hebben ze het meestal wel door en laten ze je met rust.

Op dit moment vertrekken we weer uit Dubai, het was even haasten maar we hebben het wel gered. Om 15:27 (13:27 Hollandse tijd) kiezen we weer het luchtruim in een grote Airbus van de Emirates. Op naar Nederland en naar nog een aantal dagen lekker nagenieten.

Het idee is om een cloud opslag te maken waarop de mensen van de groep hun foto's kunnen uploaden en we van de mooie plaatjes kunnen genieten van deze mooie reis.

Agnes

Hallo Jan en Anita ik heb net jullie blog gelezen. leuk wat een leuk verslag. Ik heb er van genoten.Net als van Sri Lanka.
groetjes Agnes Damhuis