SriLanka2017.reismee.nl

Eindelijk zijn we er

Maandag 25 September - Vertrek naar het mooie Sri Lanka

Om zeven uur moeten wij ons melden op Schiphol om in te checken voor onze droomreis naar Sri Lanka. Rob en Marlies brengen ons weg en precies om zes uur worden we afgezet. Wanneer we naar de inschrijfbalie van Emirates gaan blijkt dat we direct mogen aansluiten in de rij en wanneer we omkijken sluiten twee dames zich weer aan bij ons. Anita ziet iets van Fox staan op een koffer en vraagt of zij ook naar Sri Lanka gaan en zij beantwoorden dat volmondig. We stellen ons voor en leren elkaar kennen in de wachtrij.

We horen bij de incheckbalie ons stoelnummer van beide vluchten. We hebben namelijk een overstap op Dubai. We zitten niet naast elkaar en vragen hiernaar bij de dame van Emirates of dit nog veranderd kan worden. Maar ze zegt dat we dat onderling maar moeten regelen. Jammer maar helaas. Het inchecken en de douane gaan verder erg snel, dus zijn we om zeven uur al klaar voor de reis. We eten wat en zo langzamerhand komen we achter steeds meer reisgenoten.

Tijdens het plaatsnemen in het vliegtuig komen we erachter dat de plaats naast Anita wordt ingenomen door een mevrouw die alleen is, dus ik vraag haar direct of ze met mij wil ruilen zodat ik naast Anita zit en niet achter haar. Dit is geen probleemen dus zijn we weer "gelukkig" dat we naast elkaar zitten (haha, puk en muk)

We gaan met een A380, momenteel de grootste Airbus. Hij is inderdaad erg groot en we hebben (vergeleken met een Ryanair toestel) enorme beenruimte en een heel mooi scherm in de stoel van de voorganger. We vertrekken om tien uur precies en Ik kijk film en Anita praat wat met de mevrouw die naast haar is komen zitten en ook mee gaat op onze trip. Verder leest ze wat. Rond een uur of half twee besluit ik mijn ogen dicht te doen en gaat de tijd erg snel. Rond een uur of vier zijn we in Dubai en daar worden de klokken twee uur door gedraaid. Het is dus ineens zes uur. De warmte komt ons, als we uit het vliegtuig stappen al weer zwaar op de hals vallen. Pffff, wat een hitte. Het is eigenlijk niet te beschrijven hoe het voelt, je moet er gewoon geweest zijn.

We hebben een overstaptijd van drie en een half uur, wat toch ook wel weer erg snel gaat. De groep wordt ons steeds duidelijker en met een aantal hebben we al leuk contact, zoals de dames uit Groningen bijvoorbeeld. Om half tien moeten we ons al weer melden bij Gate B1. Inchecken gaat weer erg snel en het vliegtuig zit niet helemaal vol. Er zijn veel hele rijen vrij, dus de mevrouw (ze heet Rineke en komt uit Alphen aan den Rijn) die naast ons zou zitten gaat na verloop van een half uurtje lekker ruim zitten en wij dus ook. Ik slaap veel, want mijn hoofd knalt weer uit elkaar. De warmte, drukte en stress eisen hun tol. Na ongeveer vier en een half uur komen we aan in Colombo en ik zie vanuit de lucht al weer de typisch Aziatische huisjes en wijken.

Wanneer we uitstappen komt de warmte ons al weer tegemoet, ik ruik de typische lucht die ik in Thailand en in Bali zo heb leren kennen. Anita en ik komen vrij laat uit het vliegtuig en door de controle, dus de meeste van de groep hebben onze Nederlandse reisgids al ontmoet. Het is een leuke jonge dame, geboren en getogen in Zoetermeer en nu woonachtig in Wassenaar en reuze aardig. Dit gaat zeker goed komen. Ze heeft nog een sitekick, maar die spreekt alleen Engels en SriLankees en de chauffeur van de bus die volgens mij doofstom is, maar dat kan natuurlijk nog meevallen. We hebben nog een uur en een kwartier te gaan naar ons eerste hotel, Club Palm Bay. De weg er naar toe is echt herkenning voor ons, de straten van Bali en Thailand zijn er ook zo uit. Ik voel me eigenlijk gewoon weer thuis. Wat is Azië toch een belevenis.

Rond half zeven komen we In het donker aan en het ziet er heel mooi uit. Of dat morgen overdag nog zo is moeten we nog zien. De tijd zal het leren.

We gaan eerst lekker eten en genieten van het buffet, wat echt heel lekker en ook heel pittig is. Dat belooft nog wat. Rond een uur of negen, half tien zoekt iedereen zijn huisje op. De huisjes zijn heel mooi en na een heerlijk douche en dit stukje schrijven duiken Anita en ik onder de lakens. De airco op 17 graden en wij in een heerlijk bigsize bed. Morgen moeten we ons om acht uur melden voor het ontbijt en om negen uur vertrekken we naar de locale vismarkt. Tot morgen?????

Reacties

Reacties

Tiny hage

Dat beloofd weer een mooi reis te worden .tot de volgende brief xx

Ing :)

Nice to read your travel blog. Maar nouw wat puk en muk betekens? :D
Haha see you in next chapter.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!