SriLanka2017.reismee.nl

De Golden Temple van Dambulla

Donderdag 28 september

Vandaag is een reisdag waarbij we om 9 uur vertrekken uit ons mooie hotel. Om 7:30 ontvangen we onze Wake-Up call, maar zijn eigenlijk beide al wakker. We hebben goed geslapen en zijn lekker tot rust gekomen. Om 8:15 moeten we de koffer klaar hebben staan voor de Bellboys, zoals Erica ze noemt. Wij hebben met zijn tweeën maar 1 koffer, dus dat scheelt.

Na ons overheerlijke ontbijt lever ik mijn sleutel in en gaan naar de bus. Zo goed als iedereen is op tijd dus de bus ook. Rond 11 uur stoppen we voor een theestop op natuurlijk weer een hele mooie locatie. Wij nemen foto's en thee, maar je kunt ook een heerlijk sapje bestellen. Na een half uurtje vertrekken we weer en als we willen instappen valt ons oog op een slangenbezweerder, die ons wenk om een foto te komen nemen. Hij heeft een Python in een mandje en ik ben toch wel geïnteresseerd.

Ik moet even wat geld pakken bij Anita en dan stap ik op hem af. Na de foto betaal ik hem een klein bedrag, 40 roepie (ongeveer 50 cent). Er worden meer foto's genomen en betaald, dus die man ook weer blij. Toch wel leuk om dit in het echt te zien en te horen.  Hierna gaan we weer terug in de bus en rijden door tot een uur of 1 naar een restaurant waar we een heerlijk buffet krijgen. We eten niet veel, maar wel erg lekker,

Dan wordt het tijd voor onze eerste tempel op Sri Lanka. Het is de Golden Tempel van Dambulla. Onder aan een berg staat een enorm gouden Boeddhabeeld en nog een Gouden Stoepa waar vroeger de hoogwaardige monikken in begraven werden.

Vanaf daar moest je voorheen naar de top van de berg lopen, maar nu kunnen we het eerste stuk met de bus en hoeven we nog maar 300 a 400 meter te lopen. Het is erg warm, dus we komen bezweet boven (ik dus wel, er zijn mensen die weinig zweten he Anita).

Deze tempel heeft vijf zalen die in de rotswand zijn gemaakt en helemaal vol gepropt met boeddhabeelden. Ik was ervan uit gegaan dat het koel zou zijn in de zalen, maar het lijkt wel een sauna en iedereen komt er nat en bezweet uit (behalve Anita dan).

Na rustig aan weer even bijgekomen te zijn lopen we het pad weer af naar de bus en gaan richting ons tweede hotel. Hier zullen we drie nachten blijven. Onderweg hebben we nog een Pin- en/op drinkstop. Wij hebben nog genoeg dus gaan met een aantal van de groep lekker voor een drankje. Het wordt een dure, deze keer. Maar dat mag de pret niet drukken.

Dan nog een half uurtje in de bus en rond 5 uur komen we aan in ons hotel. Deze kijkt uit op de LeeuwenRots en Erica zegt niet 's avonds nog het terrein te verlaten, omdat hier wilde olifanten rond lopen. Wouw dat is gaaf, ik hoop dat we ze morgen gaan zien.

Om half 8 spreken we af in het restaurant voor wederom een buffet en dan morgenochtend om 8 uur vertrekken voor weer een excursie, deze keer optioneel dus niet iedereen gaat mee. We gaan naar de oude hoofdstad van Sri Lanka en aan het eind van de middag doen we een jeepsafari. Benieuwd welke dieren we zullen spotten.

We genieten nog steeds en zeker ook van net mooie huisje waarin ik nu dit verslag zit te tikken.

Tot morgen maar weer.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!