SriLanka2017.reismee.nl

Even een dagje rust

5 oktober - even een dagje rust

Vandaag hebben we onze eerste standdag in de Palms hotel, waar we tot zondag zullen blijven. We slapen lekker uit en zijn rond half 9 in het restaurant voor het ontbijt. Het is vandaag een nationale feestdag voor de boeddhisten en er wordt dan ook geen alcohol geschonken vandaag.

Tijdens het ontbijt gaat het al regenen en het komt echt met bakken uit de lucht zetten. Maar om nu te zeggen dat het koud wordt, nee. De luchtvochtigheid schiet omhoog en ikzelf hoef eigenlijk alleen maar adem te halen en het zweet loopt zo van me af.

Na het ontbijt gaan we lekker in de louncheruimte zitten waar ze heerlijke stoelen hebben en waar we even proberen wat te lezen. Echter de hele ploeg sluit zo' n beetje bij ons aan, want om 11 uur komt Janneke van Fox voor de excursies. Wij tekenen in voor het fietsen morgenochtend en een boottocht op zaterdagochtend. Het is inmiddels opgehouden met regenen, met een waterig zonnetje.

Vandaag houden we het in standje relax en besluiten eerst lekker langs het strand te gaan wandelen. We willen de lunch buiten het hotel nemen, dus waar we niet meer verder kunnen op het strand vanwege een rivier, gaan we landinwaarts en komen op de weg uit. Maar welke kant we ook uitlopen, geen restaurant open.

Dus uiteindelijk maar weer terug naar ons hotel gewandeld en daar een late lunch gebruikt in het strand restaurant. Lekker hamburger met friet en salasa voor Anita. Na de lunch zijn we ons gaan omkleden en naar het zwembad gegaan en tot een uur of zes daar geweest. Het begon weer erg donker te worden en we hadden onze hielen nog niet gelicht of het kwam weer met bakken uit de hemel.

Om half 8 gaan we weer aan het diner, wat natuurlijk weer heerlijk is. Ik krijg er nog echt niet genoeg van en schep twee keer op. Hierna nog lekker toetjes en koffie toe. We praten nog wat na en rond een uur of tien gaan we naar boven en lekker naar bed. Morgen gaan we lekker fietsen.