SriLanka2017.reismee.nl

Adembenemend uitzicht

Zaterdag 30 september - De LeeuwenRots wordt vandaag beklommen

Kwart voor zeven vertrekt de bus richting de LeeuwenRots en we krijgen in de bus naast uitleg ook een banaantje, koekje en cracker als ontbijt. We hoeven deze keer niet ver te rijden, want de rots is al te zien vanuit het hotel.

Het verhaal is dus dat hier op de rots een koning, die zijn eigen broer van de troon had gestoten, 18 jaar gewoond heeft omdat hij wist dat zijn broer eens terug zou komen voor revanche. Zo kon hij de omgeving goed in de gaten houden. Dus boven op de enorme rots stond zijn paleis met alles erop en eraan. De ingang was origineel de bek van een leeuw, waarvan nu nog alleen de poten er staan. Maar de trap is stijl en voor het laatste stukje vervangen door een stalen trap. Totaal gaat het op 1200 treden en omdat het nu zaterdag is zijn we vandaag dus op tijd vertrokken. We willen de drukte en warmte voor zijn. Het is een behoorlijke klim, maar als je boven bent is het uitzicht echt adembenemend mooi. Wat een mooi land is dit.

Rond negen uur heeft iedereen het wel gezien en gaan we weer naar beneden. Om half 10 ontbijten we nog gezamenlijk en daarna is de dag voor onszelf. Wij gaan heerlijk aan het zwembad liggen en doen lekker lui. Net nog even het dorpje in geweest om water te scoren en ik heb een petje gekocht voor tegen de zon en Anita een mooie huisbroek.

Nu ik dit zit te schrijven is Anita weg voor een lekkere massage. Ik ben benieuwd wat ze ervan vindt.

Laterrrrrrr

Lisa

Lieve zus en zwager,
Wat hebben jullie weer een mooie reis. Genieten!
En Jan, je moet schrijver worden. Je schrijft heel boeiend. Heel veel plezier!
Groetjes uit Portugal. Lisa